Pierwszy Rajd po Pogórzu – Okiem Organizatora.

Nareszcie się udało!…
Pierwszy rajd rowerowy po Pogórzu rozpoczęty. Zorganizowany przez Klub Aktywnej Turystyki „Pogórze”. Zaczęło się od zbiórki 21 Sierpnia 2005r., o godzinie 09:00 przy Dworcu Kolejowym w Strzyżowie. Dalej podążyliśmy w stronę Tunelu Żarnowskiego, ale był zamknięty. Przejechaliśmy boczną trasa, przejeżdżając przez Most Kolejowy w Żarnowej, zawsze to jakaś atrakcja. Udając się pod stromą górkę w kierunku Podlasu, gdzie była piękna panorama na Doline Strzyżowa. Po ciężkim wysiłku, wyjechaliśmy na Górę Niebylecką, gdzie zrobiliśmy mały odpoczynek. Dalej bardziej miła trasa, bo z górki na pazurki, przecinając Czarny Szlak udaliśmy się do Godowej. Gdzie grupa z Rzeszowa miała okazję zobaczyć Skansen w Godowej. Po małym odpoczynku podjęliśmy się zdobyć szczyt – Brzeżanka 477m.n.p.m. Po 40 minutach udało się. Na szczycie następny przystanek, mały posiłek na polu biwakowym. Każdy pojedzony, nabrał nowych sił i udaliśmy się w kierunku Wysokiej Strzyżowskiej. Zjeżdżając zachodnią strona góry Brzeżanki, podziwiamy panoramę Pasma Pogórza i sąsiadujące okolice. Zjazd był ekstremalny, stromy i przyjemny za razem (po drodze uczestnicy znajdują grzyby). Przejeżdżamy przez Wysoką Strzyżowską w kierunku Gbisk. Grupa ma przyjemność zobaczyć hodowle owczarków niemieckich państwa Kutów z Gbisk. Dojeżdżamy do miejsca docelowego, gdzie grupa żegna się, ale najważniejsze że każdy z uczestników wraca z uśmiechem na twarzy i z zadowoleniem, nie zwracając uwagi na zmęczenie. Trasę 25km pokonaliśmy w 4 godziny.

O Uczestnikach…
Wielkim zaskoczeniem była grupa 7 osobowa z Rzeszowa. Przyjechali do Strzyżowa rowerami, uczestniczyli w imprezie rowerowej i wrócili na rowerach do domu. Najstarszym uczestnikiem był Stanisław Szczepan „Stasiu” lat 60 z Zarzecza, oraz Andrzej Nawrot lat 50 z Rzeszowa na trasie bardzo nas zaskoczyli dobrą kondycją. Dariusz Radny lat 40 z Rzeszowa, Barbara Worosz lat 33 z Rzeszowa, bracia Paweł Busz lat 25 i Andrzej Busz lat 30 z Rzeszowa, dziewczyny też nas zaskoczyły dobra formą, Gabriela Fiołek lat 23 z Godowej, Agnieszka Kaniewska lat 18 ze Strzyżowa, Renata Lorkiewicz lat 18 ze Strzyżowa, Maciej Starzyk lat 21 ze Strzyżowa, oraz najmłodszy uczestnik Jakub Kut lat 14 z Gbisk, kierownik wycieczki Łukasz Flaga lat 22 ze Strzyżowa. Każdy z uczestników był wytrwały, dziewczyny jechały w równym tempie, była miła atmosfera, Stasiu w dobry humor wprowadzał nas.

Podziękowania…
Wielkie podziękowania dla uczestników składają członkowie Klubu Aktywnej Turystyki „Pogórze” oraz nasz sponsor R-press sp.z o.o, wydawca „GC Nowiny” i zapraszają za tydzień na wspólną wycieczkę rowerową po Pogórzu na innej trasie.

Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć z wycieczki na stronie www.pogorze.strzyzow.com